Fruktblomstring i Hardanger

Blomstrende plommertrær i Ullensvang i hardanger. (Sony 7R - 16mm - 1/60s - f/16 - ISO100).

Noe sent, men likevel godt. I alle fall blir nok plommene gode. Dette er utsikten over Søfjorden ("sidearm" av Hardangerfjorden som ender opp i Odda) fra Ullensvang. Værmeldingen fortalte at det skulle bli hele to finværsdager i helga før 17. mai. Jeg slo til og reiste til Hardanger. Over et veldig snøkledd Sognefjell, med brøytekanter godt over 4 meter som standard, "stupte" jeg ned til et veldig grønt og frodig Vestland, avdeling Sogn, og senere til et like herlig Hardanger. Her tok jeg en del bilder av blomstrende frukttrær. Det var plommetrærne som blomstret, og jeg ble fortalt at det gikk mot slutten av akkurat den blomstringen. Selv om jeg ikke akkurat la merke til det. Senere ville det bli epleblomstring. Som jeg får ta en annen gang.