Fjære sjø og glassklart vann

Stille. Helt stille. (Canon 5DII - 20mm - 1s - f18 - ISO400).

En liten stemningsrapport fra Stangvik. Det er onsdag 19. oktober. Været er strålende, og det er sjelden vi ser så stille sjø. Siden været har vært så bra den siste tiden, og vannet blitt kaldere og rolig helt til bunns. Det er mulig å se sjøbunnen ganske langt ut fra land. Alle kråkebollene trer tydelig fram. Jeg synes ikke verden blir så mye vakrere enn dette, og det er slett ikke sikkert bildet greier å formidle noe så flott. Men jeg må jo prøve.
Bildet er noe behandlet for å få fram detaljer i landskapet. Slik jeg ser det, er ikke dette nødvendigvis feil. Det  jeg prøver å oppnå, er å komme så nær jeg kan stemningen og følelsen fra denne strålende ettermiddagen og kvelden. Det sier seg vel selv at jeg har brukt stativ.